پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

ائمه جمعه استان مازندران در آستانه سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان، ضمن ابراز خرسندی از این اقدام مبارک، حضور معظم‌له را جلوه ای از اتحاد مردم و روحانیت عنوان کردند.

امامان جمعه این استان در گفتگو‌های جداگانه با مرکز خبر حوزه با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور مراجع عظام تقلید در استان های مختلف خواستار تداوم اینگونه سفرهای فرهنگی معنوی شدند.

امام جمعه بابل گفت: حضور مراجع در شهرستان ها و دیدار مردم با آنها موجبات تقویت فرهنگ دینی در میان جامعه را فراهم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: دیدار مردم با مراجع عظام تقلید به عنوان نائب عام امام عصر (عج) بر استحکام معنویت و گسترش آن در جامعه تاثیر گذار است.

وی با اشاره به سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان مازندران در هفته آینده اظهار داشت: مردم این شهر اشتیاق فراوانی دارند تا در خدمت یکی از مراجع عظام تقلید باشند که عمرش را صرف دفاع از اسلام، نظام و انقلاب کرده است.

امام جمعه بابل با بیان اینکه برنامه ریزی متعددی نسبت به چگونگی استقبال از ایشان و همچنین نحوه دیدارها با معظم‌له صورت گرفته است که در زمان حضور ایشان اجرا می شود.

*علما و روحانیون همیشه پیشگامان حرکت‌های الهی بوده‌اند.

امام جمعه چالوس نیز گفت: علما و روحانیون همیشه پیشگامان حرکت های الهی و دینی در جامعه بوده اند و مردم همواره با تاسی از شخصیت الهی آنها به سعادت دنیا و آخرت نایل می‌شوند.

حجت الاسلام راشدی افزود: حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در میان مردم به عنوان شخصیتی که پرچم دفاع از ولایت را بر دوش گرفته و بخوبی ایفای نقش می کند، می تواند در جهت ضرورت دفاع از ولایت و حمایت از نظام تاثیر بسزایی داشته باشد.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه مردم مراجع را پاسداران دین می دانند، اظهار امیدوار کرد: سخنان این مرجع تقلید در تقویت روحیه دین مداری و رفع ضعف ایمان موثر واقع شود.

وی گفت: قطعا حضور این مرجع تقلید در آستانه ماه مبارک رمضان، الگویی برای مبلغان خواهد بود و انگیزه ای مضاعف در آنان ایجاد خواهد شد.

*سخنان این مرجع تقلید در جمع مردم در تحکیم ولایت موثر است

امام جمعه شهرستان نکا نیز با بیان اینکه مردم استان مازندران در سال های اخیر با توجه به حمایت های آیت الله العظمی نوری همدانی از حریم ولایت و نظام بیشتر با ایشان آشنا شده اند، اظهار داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی علاوه بر علم حوزوی دارای بصیرت و آگاهی سیاسی فراوانی است که همین امر موجب علاقه بیش از پیش مردم انقلابی به ایشان شده است.

حجت الاسلام محمدی افزود: سخنان ایشان در خلال دیدار های مردمی و شخصیت های علمی و روحانی و دانشگاهی می تواند روشنگر و در راستای تثبیت ولایت و تحکیم مساله ولایت مداری مردم بسیار موثر باشد.

*نقش کلیدی مراجع تقلید در زندگی مردم

امام جمعه نور هم تقویت مرجعیت را از الزامات دینداری عنوان کرد و گفت: حمله به مرجعیت همسو و همگام با انقلاب اسلامی اقدامی است که دشمنان در سال های اخیر آغاز کرده اند و در تلاش برای تخریب شخصیت هایی همچون حضرت آیت الله نوری همدانی هستند.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: ایشان با سوابق انقلابی در تقویت ولایت مداری در میان مردم بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه عامه مردم دین خود را به واسطه تقلید از مراجع عظام استوار می سازند، اظهار داشت: مراجع عظام تقلید نقش کلیدی در زندگی اجتماعی، سیاسی مردم دارند و لذا حضورشان در میان مردم بسیار موثر خواهد بود.

*عالمان عادل وارثان بحق اولیا و اوصیا هستند

امام جمعه قائم شهر به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: عالمان عادل در لسان اولیای دین به ستارگانی تشبیه شده اند که نور افشانی می کنند و فضا را روشن می سازند و وارثان بحق اولیا و اوصیا هستند و قطعا مردم از حضرت آیت الله نوری همدانی استقبال خوبی خواهند داشت.

حجت الاسلام معلمی افزود: این حضور فرصتی مغتنم برای مردم است تا از نزدیک از سخنان گهربار یک مرجع تقلید استفاده نمایند.

وی ادامه داد: ایشان در طی سال های گذشته با تبیین مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) و تقویت مواضع مقام معظم رهبری نقش بسیار تعیین کننده در هدایت سیاسی مردم داشتند.

*حضور مراجع در بلاد الگویی برای هجرت طلاب و روحانیون

امام جمعه نوشهر نیز با بیان اینکه حضرت آیت الله  نوری همدانی از چهره های درخشان حوزه علمیه قم است، اظهار داشت: ایشان از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی بروجردی هستند که در کنار تحصیل علوم دینی سوابق انقلابی و سیاسی داشته اند.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به پذیرش دعوت علمای استان مازندران از سوی آیت الله نوری همدانی گفت: حضور ایشان الگویی برای طلاب و روحانیون است که هجرت کنند و پیام حوزه را به مردم برسانیم.

وی با اشاره به ویژگی های حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: معظم‌له برای حفظ ولایت همواره آماده جانفشانی است و این را بارها اعلام کرده و این یکی از ویژگی های منحصر به فرد ایشان با چنین مقام علمی و جایگاهی در میان مردم می باشد.

*عالمان متقی و پرهیزگار اثر نفوذی انبیا را دارند.

امام جمعه بهشهر نیز گفت: عالمان متقی و دین مدار و فقها هر کجا که پای بگذارند به یاد انبیا هستند و اثر نفوذی انبیا را دارند.

حجت الاسلام جباری افزود: آمد و رفت های علما و مراجع به مردم بیداری دینی می دهد و توسعه فکری و دینی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: تشریف فرمایی حضرت آیت الله  نوری‌همدانی به عنوان برگ سبز و رنگینی در تاریخ مازندران ماندگار خواهد بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha